بسیج ولایت

به امید دنیایی بهترو سرزمینی آبادتر

آگهی آگهی

ضربات سهمگین به ۳ رکن اخلاقی و تربیتی آموزش و پرورش


سه رکن مهم استحکام اخلاقی و تربیتی آموزش و پرورش عبارتند از گزینش، تربیت معلم و معاونت پرورشی، که متأسفانه در دوره‌های گذشته به این هر سه رکن، ضربات سهمگینی وارد آمده است.


به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج ، محمود فرشیدی دبیرکل کانون تربیت اسلامی و وزیر اسبق آموزش و پرورش بیان نمود؛ فاجعه تلخ فساد اخلاقی در یکی از مدارس منطقه 2 تهران نه تنها خانواده‌های دانش‌آموزان آن مدرسه بلکه افکار عمومی جامعه را هم به شدت جریحه‌دار ساخت، زیرا مردم به مدرسه به عنوان نهادی مقدس می‌نگرند که امنیت اخلاقی بر آن حاکمیت دارد و با این باور و اعتماد است که کودکان معصوم خود را به مدارس می‌سپارند. 

هرچند این حادثه شرم‌آور در یکی از ده‌ها هزار مدرسه کشور اتفاق افتاده است اما موضوع از آنچنان اهمیتی برخوردار می‌باشد که ضروری می‌نماید مسئله به طور عمیق ریشه‌یابی شود تا بتوان از تکرار موارد مشابه پیشگیری کرد و نگرانی عمومی را مرتفع ساخت.

البته رسانه‌های بیگانه که هیچ فرصتی را برای تضعیف نظام اسلامی از دست نمی‌دهند، این مسئله را نیز دستاویز ارضای عقده‌های سیاسی خویش علیه ایران اسلامی قرار داده‌اند و بعضی سرسپردگان فکری آنان نیز به بهانه این موضوع، کلید حل مشکلات اخلاقی جامعه ما را نسخه 2030 اروپا عنوان نمودند، یعنی پاک کردن صورت‌مسئله و بار ضد ارزش از مفاسد اخلاقی برداشتن و پذیرفتن شیوع و گسترش این مفاسد، منتهی با تعابیر زیبا و با رعایت روش‌ها و احتیاطاتی که غرب توجیه می‌کند، برای پیشگیری از برخی بیماری‌ها!

شیفتگان غرب اگر در هر عرصه‌ای از پیشرفت‌های آن سرزمین سخن برانند، آنقدر جای شگفتی ندارد که دفاع از فرهنگ و اخلاقیات خصوصا اخلاق جنسی در غرب؛ آن هم در شرایطی که اندیشمندان اروپا خود به واماندگی در برابر هرج و مرج اخلاقی در آنجا اعتراف دارند و آمار تکان‌دهنده‌ای ارائه می‌دهند که نشان می‌دهد بالاترین آمار تجاوزهای جنسی در کشورهای اروپایی است و در اروپا از هر 3 زن، یک زن مورد تعرض جنسی قرار گرفته است و یا در انگلستان هر 20 دقیقه یک کودک مورد تعرض جنسی قرار می‌گیرد و یا بر اساس تحقیقی که در دانشگاه هاروارد به عمل آمد، قریب 72.2 درصد دانشجویان دختر این دانشگاه مورد تعرض جنسی قرار گرفته‌اند.

اما فراتر از اینگونه نشانی‌های غلط در تحلیل فاجعه مدرسه غرب تهران، باید مسئله